Antropologi a scuola? Strategie abilitanti per saperi di confine

Autori

  • Laura Faranda Università La Sapienza di Roma

DOI:

https://doi.org/10.1473/etnoantropologia4

Parole chiave:

Italian school teaching qualification, antropologists and educational credits

Abstract

The paper presents a reflection on the opportunity of guiding anthropology students to achieve the educational credits required for school teaching qualification. The author provides an overview of this option by encouraging young anthropologists to think about school as a possible job opportunity, as well as a metaphor of ethnographic fieldwork and an effective anthropological training.

Riferimenti bibliografici

Laura Faranda (a cura di) Ascoltare le voci. Atti del Convegno nazionale di studenti e laureati in Discipline antropologiche. Roma 18-20 novembre 2004, Aracne, Roma 2006

Laura Faranda (a cura di), Non uno di meno. Diari minimi per un’antropologia della mediazione scolastica, Armando, Roma 2004

##submission.downloads##

Pubblicato

2014-01-14

Come citare

Faranda, L. (2014). Antropologi a scuola? Strategie abilitanti per saperi di confine. EtnoAntropologia, 1(1/2), 47–53. https://doi.org/10.1473/etnoantropologia4